Dagsorden og Referat – bestyrelsesmøde den 3. maj 2021

Dagsorden og referat for bestyrelsesmødet mandag den 3. maj kl. 20.00 (via Microsoft Teams)

Deltagere: Steen Jørgensen, Troels Nyborg, Lars D Kallestrup og Peter Tranto.

Afbud fra Betina Bech, Roald Thiim og Søren Mathiasen

Dagsorden Referat
Retningslinjerne for genåbningen – Ungdom og Seniorer. Fra torsdag den 6. maj åbnes for klubtræning i alle aldersgrupper i grupper af op til 25 personer.

Reglerne med hensyn til hygiejne, rengøring, holde behørig afstand, mundbind og ingen kropskontakt gælder fortsat. Sig tak for kampen bat mod bat.

Vores regler med hensyn til eventuelt krav om Corona test og Corona pas for at spille i klubben Der er krav om forevisning af Corona pas for medlemmer fra og med det 18. år.

For at komme til at spille i klubben, skal man indtil videre ved ankomsten kunne dokumentere:

·       at man er blevet testet negativt senest 72 timer inden træningen, eller

·       at man er færdigvaccineret (2. stik + 14 dage).

Da der ikke er en fast træningsvagt, foretager de to først ankomne til træningen indtil videre kontrollen.

Vi skal finde en afløser til kassererposten inden den kommende generalforsamling. Vi skal have valgt en anden kasserer på generalforsamlingen. I den anledning vil vi forespørge blandt seniormedlemmerne, 60+’erne og ungdomsspillernes forældre, om der er en, der vil overtage posten fra Troels.
Fastsættelse af dato for generalforsamlingen. Generalforsamlingen afholdes onsdag den 9. juni 2021 kl. 19:00.

Indkaldelse sker 3 uger inden denne dato.

Hvordan løser vi udfordringen med helt nye medlemmer, som ikke har spillet tidligere Vi får løbende forespørgsler fra voksne personer, som vil være medlem af klubben.

Udfordringen er, at hvis pågældende ikke har spillet før, så har vi ikke rigtig et serøst tilbud, da vi ikke har et senior begynderhold.

Eventuelle løsninger:

·       Sætte to begyndere sammen på 1 bord indtil de kan spille med andre.

·       Sætte personer 50-års alderen på 60+ holdene, hvis de kan spille om formiddagen.

·       Oprette et træningshold lørdage eller søndage.

Udfordring: Trænere Til næste sæson har vi nogle trænerudfordringer som vi skal have løst:

1.    Til ungdomsbegynderholdet

2.    Til voksne begyndere

3.    Til 60+’erne

Det skal være en voksen træner til alle tre udfordringer.

Vi arbejder videre på at finde en løsning – måske skal vi have en træner udefra (dyr løsning).

Men det ville være rigtigst, hvis der er nogle senior medlemmer, som kan træde til.

Hvordan ser regnskabet ud – skal medlemmerne have en kompensation for, at de ikke har kunnet spille i flere måneder? Det foreløbige regnskab udviser et stort overskud. Vi betaler ikke penge tilbage til medlemmerne nu, men kommer med et forslag på generalforsamlingen om et engangsnedslag på x-procent af kontingentsatserne for medlemmerne i sæsonen 2021/2022.
MixMatch stævnet, bliver det til noget/aflyses det? Svaret lige nu er måske. Holder vi stævnet – med eller uden fest, så skal vi nok finde et andet tidspunkt end i august måned.
Fastlæggelse af dato for bestyrelsesmødet (ultimo maj) inden generalforsamlingen. Tirsdag den 1. juni kl. 20.00 – 20.30 Teams møde – Lars indkalder.
Steens turneringsønsker Steen har lavet en brainstorming om stævner/turneringer. (*se nedenfor)

Bestyrelsen var enig om, at det er en god ide at iværksætte forskellige sportslige aktiviteter i klubbens lokaler. Steen arbejder videre med dette.

Diverse ·       Hvis der er interesse for det, og det er muligt, så kan der godt arrangeres et 2021 klubmesterskab, også selv om dette gøres efter 31 maj.

·       Ranglisteturneringen startes ikke op i denne sæson, men starter ultimo august i næste sæson. Point overføres ikke!

*Steens brainstorming

Jeg vil gerne at vi afholder nogle stævner i klubben.

  • Veteran 40-50 -60-70 stævne.
  • Hr Klasse 1-2-3-4-5-6- stævne.
  • Ungdomsstævne over/under 12 år, evt. med A og B rækker.
  • Dame turnering klasse 1 og 2 og 3.
  • Pige turnering.
  • Eventuelt 60+ turnering efter aftale med Troels.

Målet er at skabe liv i vores klub, spille mod andre klubbers spillere og samtidig få vores spillere i form.

Forslag:

  • Ansvarlig, Steen/Betina/Heino/Søren
  • Turneringsleder, Peter
  • Præmier, Roald/Steen

For referatet: Peter