Bestyrelsesmøde tirsdag den 28. september 2021

Bestyrelsesmøde tirsdag den 28. september 2021 kl. 19:00

Deltagere: Betina Bechersdahl, Steen Jørgensen, Lars Kallestrup, Søren Mathiasen, Nels Furu, Peter Tranto og Kenneth Novak. Afbud fra: Roald Thim

Dagsorden og referat

Dagsorden Referat
1)    Hvordan er sæsonstarten forløbet

2)    Medlemssituationen
(Niels fremsender medlemsliste inden mødet med hvem der er og hvorvidt de har betalt kontingent)

60+ spillere

Alle er glade for at komme i gang igen efter Corona pausen.  Der er ikke længere venteliste, selvom der er godt fremmøde på alle dage. Der spilles om formiddagen mandag, onsdag og fredag. Der er 55 spillere, hvilket er en tilgang på 2 i forhold til sidste år. Vi planlægger forskellige arrangementer, bl.a. en julefrokost og sommer-frokost, og om onsdagen afvikler vi oftest en turnering.

 

Senior spillere

Der har været et fint fremmøde for Senior 1 spillere, men medlemssituationen er ikke god for Senior 2 spillere. Der har været et frafald på 14 og det skyldes næsten udelukkende udmeldelser fra Senior 2 spillere. Vi har ikke kunne tilmelde hold i serie 3 og 4, og derfor er der også nogen af de tidligere senior 3 spillere som er flyttet til Fredensborg for at spille på hold her.

 

Ungdomsspillere

 

Der har været en noget sløj opstart på ungdomstræningsholdene, særlig onsdagsholdet er ”lidt dødt”. Vi skal starte lidt forfra med at skabe talenter og rykke spillere til ”det øvede hold”. Der er et frafald på 9 ungdomsspillere sammenlignet med sidste år, men vi forventer dog en udjævning inden jul med tilgang af nye spillere.

 

I følge DIF er medlemstallet for klubberne på landsplan faldet med 7 %.

 

3)    Ungdomstræning og torsdagsholdet for senior Ungdomstræning

Der er taget hånd om situationen på ungdom træningen, hvor der i opstarten var et noget tyndt fremmøde.

Senior træning

Grundet nedgang af Senior 2 spillere, så giver det mening at gøre torsdagstræningen åbent for alle spillere.  Bestyrelsen drøftede, hvad vi kan tilbyde nye senior spillere eksempelvis når vi får en forespørgsel fra nybegyndere. Søren melder sig til at tage imod nye spillere – fast om torsdagen.  Det blev besluttet, at der så laves en omrokering af trænergerningen, således at Kenneth træder til om mandagen.

 

Holdturneringen starter i uge 40. 5. holdet har hjemmebane kampe hver anden torsdag, første gang den 7/10.  2-,3- og 4- holdet har hjemmebane kampe om onsdagen. Hver anden onsdag vil der være to holdkampe og ellers er der kun en holdkamp de andre onsdage.

 

 

4)    Principper for ungdomsspillere

 

 

Bestyrelsen beslutter følgende:

 

a)   Hovedprincippet er at ungdomsspillere træner med ungdommen

b)   Når klubben finder en ungdomsspiller god nok, kan denne spiller rykkes op, så spilleren både deltager i senior træning og ungdomstræning

c)    Når klubben finder at en ungdomsspiller, for fortsat at udvikle sig bedst muligt, ikke længere behøver at deltage i ungdomstræningen, kan denne rykkes op i senior truppen.

 

 

5)    Principper for seniorspillere Bestyrelsen beslutter følgende:

 

Ranglisten er forbeholdt for dem, der spiller holdkampe (Peter sørger for at opdatere ”retningslinjer for ranglisten”).  Hvis der er ledige pladser (grundet afbud fra de faste spillere), så kan ”tilkalde-spillere” sættes ind.

Tilkaldespillere er dem, som enten selv har valgt ikke at spille fast eller som ikke opfylder betingelserne for at deltage som fast spiller. Tilkaldespilleren tæller ikke med i ranglisteresultatet.   Tilkaldespilleren skal kunne træde til med kort varsel, og indsættes alt efter styrke, så der tilsikres et rimeligt niveau i alle gruppe.  Tilkaldelisten styres af Peter.

 

6)    Kontingent grupper (Peter/Betina) Kontingentgrupper fremgår af §7 i vores vedtægter.

 

Der er fastsat flg. årlige kontingentsatser:

Seniorer: kr. 1.200,00

Ungdom: kr. 1.080,00

Medlemmer med A-licens i en anden klub betaler ½ kontingent. Det vil omvendt sige, at alle betaler fuldt kontingent, hvis de ikke har A-licens i en anden klub.

 

Bestyrelsen drøftede 2 særlige punkter vedr. medlemskab:

1)   A-licens i andre klubber. Bestyrelsen beslutter følgende principper for spillere på halvt kontingent:

a)   Man kan komme til åben træning og/eller arrangere træningssessioner med et medlem, som har nøgleadgang til klubben.

b)   Man kan ikke med i ranglisten som fast spiller, men man kan komme på ”tilkaldelisten”, se punkt 5.

c)    Man kan ikke deltage i klubmesterskaberne.

 

2)   Længerevarende sygdom. Bestyrelsen beslutter, at medlemskabet skal stilles i bero ved længerevarende sygdom, og der skal ikke betales kontingent.  Det er bestyrelsen, som træffer beslutning om status på medlemskab i de konkrete tilfælde.

 

7)    Hjemmeside og Facebook gruppe Kenneth overtager ansvaret som Webmaster på hjemmesiden. Peter følger op på brugerkonto til Kenneth.  Vi fortsætter med de nuværende facebook grupper

1)   Den offentlige gruppe

2)   Den lukkede gruppe for seniorer

3)   Den lukkede gruppe for ungdom

 

8)    Er kasserer skiftet på plads? Niels er generelt kommet godt på plads i kassereropgave, og er bl.a. sat ind i procedurer for betaling af regninger. Niels har også været i kontakt med SparNord, som nu har godkendt den nye bestyrelse.

 

Niels er i gang med at undersøge mulighederne for et klubadministrations-system og vil fremlægge et forslag på en af de kommende bestyrelsesmøder. Niels vil bla deltage i et webinar, som DGI arrangerer.

9)    Trænergerningen

 

Det er vanskeligt at tiltrække frivillige trænere, og vi bør overveje muligheden for at hente trænere udefra. Lige nu er vi dækket fint ind på alle hold med 2 trænere, men det vil være fint med en træner mere.

 

10) MixMATCH BordtennisDanmark har reserveret den 9.-10. april til MixMATCH, men desværre kan vi ikke booke Helsingør Hallen i den weekend.

 

Bestyrelsen beslutter at springe MixMatch over i denne sæson og vil planlægge et comeback på den sædvanlige termin i August.

 

11) Pengeskabet Koden til pengeskabet er ændret – og der er nu kun 2 personer som har adgang.

 

12) Eventuelt Lars udsender forslag til næste bestyrelsesmøde.

 

Steen vil planlægge klubmesterskab søndag den 24/10 og udsender snarest muligt et forslag for tidspunkt og afvikling.