Bestyrelsesmøde Tirsdag 28. Januar 2025

BESTYRELSESMØDE 28. januar 2025
Velkommen
Til stede: RG, RO, LGH, NF, TA, SM, SJ,
Fraværende: KN (sup)
Medlemmer: RG, RO, LGH, NF, TA, SM, SJ, suppleant KN

 

1. Godkendelse af referat fra 14.11.2024

  • Alle OK

2. Referater på hjemmesiden

  • Det er hermed gjort. Ser det korrekt ud for alle?
    • Ser korrekt ud.

3. Status på kontingenter.

  • Alle som er startet fra start-sæson har betalt, nye medlemmer er i proces.
  • 60+: styr på alle
  • New Seniors: styr på alle
  • Senior: styr på alle
  • Ungdom: Næsten på plads.

4. UNIOO – Olsen viser og fortæller

  • a. Hvad kan det?
    • Fildeling. Action hvornår?
    • Medlemskartotek. Skal skabes inden næste sæson.
    • Kontingenter, hjælp til opkrævning, overblik etc.

5. Ungdom, Senior, Motionist og 60+ “update” fra hhv. Steen, Lars, Søren og Niels.

  • Ungdom: Været 14 til 12 pladser flere gange. Niveauet er stigende. Børnene kan mere og mere bordtennis selv. Søde unger. Vi kan desværre ikke have plads til  flere lige nu. Torsdags-trænerplan undersøges af SJ. Giver besked til resten af  bestyrelsen, når der er afklaring.
  • New seniors: Det kører bare, ikke så meget nyt siden sidst. Alle borde i brug på en ”normal” torsdag. 12-15 spillere.
  • Senior: Ikke så meget nyt. Det kører som det skal. Rangliste kører,              holdturneringen kører.
  • 60+: Massser af aktiviteter, juleturnering, nytårsfrokost. Tur til Vejen er          andsynligvis midt i marts. På torsdag kommer der fire nye til prøvetræning.          Mandag, onsdag, fredag er fuldt booket. Men måske lidt plads tirsdag og torsdag.

6. Robottens anvendelse og opbevaring

  • NF: vi er alle enige om at der skal passes på den.
  • Forslag: lav et trækasse, som tydeliggør at robotten ikke er ”skrald”.
  • TA får PK til at kigge på robotten, og se om elementerne er OK.
  • TA får mandat til at bruge ca. kr. 1.000,- til at finde en løsning.
    • Løsning skal inkludere skreven ”how to” instruktion.
    • Løsning skal inkludere en ”senest benyttet af” seddel.

7. Stillingtagen til nye ungdomsmedlemmer

  • Vi får masser af nye ansøgninger. Kan vi gøre noget for at udvide kapaciteten,        uden at trække mere på de to faste trænere?
  • Kæmpe velvilje i bestyrelsen for at finde en løsning, vi vil meget gerne være et      tilbud for ungdomsspillere.
  • SM. Kan man lave et ”hold” som ikke får træning, men blot får åbnet op for hallen(venteliste-hold). Vi søger en som kan være ansvarlig for at åbne og lukke (uden træner-ansvar). NF spørger blandt 60+ om vi kan mobilisere nogle frivillige  kræfter.
  • Kan man rykke eksisterende mandags-hold en halv time, og lægge prøve-holdet umiddelbart inden normal træning.

8. Juleturnering:

  • Den blev afholdt, via HEL initiativ (”offentligt” Facebook initiativ)
  • et ville være super positivt at få mere aktivitet i klubben, gerne på tværs af          aldersgrupper og hold.
  • LGH tager en snak med HEL om mulighed for at skabe en formel opsætning.

9. HBTK’s venner

  • Stadig aktuelt at sende mail ud? Påsketurnering? Andet?
  • Mailen er sat på ”standby”. Øvrige alternativer undersøges.

10. Kommunen

  • Action på gulvet? TA: Bag sofaen mangler noget gulv. Kommunen er bevidst om det. Det er OK at det ikke er prioriteret lige nu, da gulvet potentielt skal skiftes i    relativt nær fremtid.
  • Der er IKKE skimmel nede ved endevæggen. Det er undersøgt flere gange.        Kommune plus pedel har tilset og målt. Alt er ”under grænseværdier”.
    • SM tager ansvar for at give det et forsøg, at vaske dør og stolper rene.
  • Der er blevet kigget på skrue/samling af rør sammen med kommunen/ToKr.
  • Der var en bruser som ”løb” i dameomklædningen. Kommunen blev informeret. Vi er ikke blevet orienteret om en løsning, men den ”løber” ikke længere.
  • Vi har informeret kommunen om kalk i bruseren. Dette er ikke løst.
  • Temperaturen er lav for nogle. Action: SM tager termometer med ud og måler i      klubben. Når vi har data, tager vi en action derefter. Action på næste møde.

11. Status omkring ”Gulvsagen”

  • TA: har modtaget opkald fra R fra SP.E. Han vil gerne have betaling. Han er    indforstået med at han får det, når han har lagt den sidste skinne.
  • Ansøgning til DGI/DIF Q1. Der åbnes for ansøgning 1. februar.

12. Nøgler.

  • LGH arbejder videre med at få styr på det.
  • Jørgensen spørger efter Amalie og Julies nøgler.

13. Sponsor

  • NF: normalt fakturerer vi til marts. RO: OK.
  • SM foreslår om vi kan gøre noget med trøjesponsor.
  • RO anbefaler at skiltene giver en bedre ”værdi” begge veje.
  • SM har en mulighed for en håndværker.
  • NF foreslår en Helsingør sportsbutik?

14. Opdatering af hjemmesiden

  • Hvad er klaret?
    • ”Mødereferater”
    • ”Tilskud”
    • ”Bestyrelse”
    • ”Adgangsbrik/nøgler”
    • Datoer til senior rangliste (overskrift skal dog ændres)
  • b. Hvad mangler?
    • ”Diverse opgaver” under bestyrelse
    • Retningslinjer for ranglisten
    • Småting omkring ”Rangliste menu”
    • ”Velkommen til Sæsonen 2023/24” skal rettes.
    • Hvis nogen opdager mere, opfordres de til at gøre KN/RO/RG opmærksom på dette.

15. Beskidt kaffemaskine og rodede lokaler.

  • Bør vi gøre mere ”officielt”?
  • Bliv ved med at opfordre hinanden og opfordre folk til at rydde op efter sig.
  • Påminde folk når det opdages.
  • Gå forrest som et godt eksempel.
  • Skriv et opslag på Facebook om ”husk at rydde op” / RO tager teten.

16. Ungdomsspillernes fremtid / Søren

  • Udvalgte spillere fra ungdomsholdet, får lov til at træne med senior om              mandagen. Vi vil gerne prioritere at ungdomsspillere får mulighed for at udvikle    sig i vores klub.
  • Yderligere initiativer kan tages op senere hvis nogen har forslag.

17. Ændring af vedtægter

  • Niels har vedhæftet forslag – til diskussion.
  • Der er enighed om, at det godt kan give mening at ændre ordlyden i vedtægten ved kommende generalforsamling.
  • Økonomien omkring det, er ikke en del af denne tilkendegivelse.
  • Det bliver nødvendigt at have en diskussion om hvem som betaler hvad – det er ikke bestemt af denne vedtægt isoleret set.
  • Dette vil formentligt også medføre en diskussion om ”Hvem er 60+”, og øvrige  afdelinger.
  • Nogle af disse diskussioner er der allerede taget hul på i dag, men vi bliver enige om at tage dem, når det bliver relevant i forhold til dagsordenen på et senere møde.

18. TEST. 0 personer har reageret på sidste mødes referat, hvor alle som læste referatet,          blev bedt om at gøre opmærksom på dette 😊

19. AFTAL NY DATO – MANDAG DEN 24. MARTS KL. 19.05.

20. Eventuelt:

  • Kommunen havde bedt om et træningsforløb. SJ blev brændt af. Der kommer et nyt forløb i løbet af året, timing formentlig forår. SJ koordinerer datoer med NF.

 

Punkter til senere møder:
– Årshjul
– Tidspunkt for hjemmebanekampe til næste sæson.
– Kontingent ved deltagelse på hold? (60+)
– Kontingent ”opdeling” i løbet af året
– Sponsorpakker defineres/formuleres