Bestyrelsesmøde Tirsdag 28. Januar 2025
BESTYRELSESMØDE 28. januar 2025
Velkommen
Til stede: RG, RO, LGH, NF, TA, SM, SJ,
Fraværende: KN (sup)
Medlemmer: RG, RO, LGH, NF, TA, SM, SJ, suppleant KN
1. Godkendelse af referat fra 14.11.2024
- Alle OK
2. Referater på hjemmesiden
- Det er hermed gjort. Ser det korrekt ud for alle?
- Ser korrekt ud.
3. Status på kontingenter.
- Alle som er startet fra start-sæson har betalt, nye medlemmer er i proces.
- 60+: styr på alle
- New Seniors: styr på alle
- Senior: styr på alle
- Ungdom: Næsten på plads.
4. UNIOO – Olsen viser og fortæller
- a. Hvad kan det?
- Fildeling. Action hvornår?
- Medlemskartotek. Skal skabes inden næste sæson.
- Kontingenter, hjælp til opkrævning, overblik etc.
5. Ungdom, Senior, Motionist og 60+ “update” fra hhv. Steen, Lars, Søren og Niels.
- Ungdom: Været 14 til 12 pladser flere gange. Niveauet er stigende. Børnene kan mere og mere bordtennis selv. Søde unger. Vi kan desværre ikke have plads til flere lige nu. Torsdags-trænerplan undersøges af SJ. Giver besked til resten af bestyrelsen, når der er afklaring.
- New seniors: Det kører bare, ikke så meget nyt siden sidst. Alle borde i brug på en ”normal” torsdag. 12-15 spillere.
- Senior: Ikke så meget nyt. Det kører som det skal. Rangliste kører, holdturneringen kører.
- 60+: Massser af aktiviteter, juleturnering, nytårsfrokost. Tur til Vejen er andsynligvis midt i marts. På torsdag kommer der fire nye til prøvetræning. Mandag, onsdag, fredag er fuldt booket. Men måske lidt plads tirsdag og torsdag.
6. Robottens anvendelse og opbevaring
- NF: vi er alle enige om at der skal passes på den.
- Forslag: lav et trækasse, som tydeliggør at robotten ikke er ”skrald”.
- TA får PK til at kigge på robotten, og se om elementerne er OK.
- TA får mandat til at bruge ca. kr. 1.000,- til at finde en løsning.
- Løsning skal inkludere skreven ”how to” instruktion.
- Løsning skal inkludere en ”senest benyttet af” seddel.
7. Stillingtagen til nye ungdomsmedlemmer
- Vi får masser af nye ansøgninger. Kan vi gøre noget for at udvide kapaciteten, uden at trække mere på de to faste trænere?
- Kæmpe velvilje i bestyrelsen for at finde en løsning, vi vil meget gerne være et tilbud for ungdomsspillere.
- SM. Kan man lave et ”hold” som ikke får træning, men blot får åbnet op for hallen(venteliste-hold). Vi søger en som kan være ansvarlig for at åbne og lukke (uden træner-ansvar). NF spørger blandt 60+ om vi kan mobilisere nogle frivillige kræfter.
- Kan man rykke eksisterende mandags-hold en halv time, og lægge prøve-holdet umiddelbart inden normal træning.
8. Juleturnering:
- Den blev afholdt, via HEL initiativ (”offentligt” Facebook initiativ)
- et ville være super positivt at få mere aktivitet i klubben, gerne på tværs af aldersgrupper og hold.
- LGH tager en snak med HEL om mulighed for at skabe en formel opsætning.
9. HBTK’s venner
- Stadig aktuelt at sende mail ud? Påsketurnering? Andet?
- Mailen er sat på ”standby”. Øvrige alternativer undersøges.
10. Kommunen
- Action på gulvet? TA: Bag sofaen mangler noget gulv. Kommunen er bevidst om det. Det er OK at det ikke er prioriteret lige nu, da gulvet potentielt skal skiftes i relativt nær fremtid.
- Der er IKKE skimmel nede ved endevæggen. Det er undersøgt flere gange. Kommune plus pedel har tilset og målt. Alt er ”under grænseværdier”.
- SM tager ansvar for at give det et forsøg, at vaske dør og stolper rene.
- Der er blevet kigget på skrue/samling af rør sammen med kommunen/ToKr.
- Der var en bruser som ”løb” i dameomklædningen. Kommunen blev informeret. Vi er ikke blevet orienteret om en løsning, men den ”løber” ikke længere.
- Vi har informeret kommunen om kalk i bruseren. Dette er ikke løst.
- Temperaturen er lav for nogle. Action: SM tager termometer med ud og måler i klubben. Når vi har data, tager vi en action derefter. Action på næste møde.
11. Status omkring ”Gulvsagen”
- TA: har modtaget opkald fra R fra SP.E. Han vil gerne have betaling. Han er indforstået med at han får det, når han har lagt den sidste skinne.
- Ansøgning til DGI/DIF Q1. Der åbnes for ansøgning 1. februar.
12. Nøgler.
- LGH arbejder videre med at få styr på det.
- Jørgensen spørger efter Amalie og Julies nøgler.
13. Sponsor
- NF: normalt fakturerer vi til marts. RO: OK.
- SM foreslår om vi kan gøre noget med trøjesponsor.
- RO anbefaler at skiltene giver en bedre ”værdi” begge veje.
- SM har en mulighed for en håndværker.
- NF foreslår en Helsingør sportsbutik?
14. Opdatering af hjemmesiden
- Hvad er klaret?
- ”Mødereferater”
- ”Tilskud”
- ”Bestyrelse”
- ”Adgangsbrik/nøgler”
- Datoer til senior rangliste (overskrift skal dog ændres)
- b. Hvad mangler?
- ”Diverse opgaver” under bestyrelse
- Retningslinjer for ranglisten
- Småting omkring ”Rangliste menu”
- ”Velkommen til Sæsonen 2023/24” skal rettes.
- Hvis nogen opdager mere, opfordres de til at gøre KN/RO/RG opmærksom på dette.
15. Beskidt kaffemaskine og rodede lokaler.
- Bør vi gøre mere ”officielt”?
- Bliv ved med at opfordre hinanden og opfordre folk til at rydde op efter sig.
- Påminde folk når det opdages.
- Gå forrest som et godt eksempel.
- Skriv et opslag på Facebook om ”husk at rydde op” / RO tager teten.
16. Ungdomsspillernes fremtid / Søren
- Udvalgte spillere fra ungdomsholdet, får lov til at træne med senior om mandagen. Vi vil gerne prioritere at ungdomsspillere får mulighed for at udvikle sig i vores klub.
- Yderligere initiativer kan tages op senere hvis nogen har forslag.
17. Ændring af vedtægter
- Niels har vedhæftet forslag – til diskussion.
- Der er enighed om, at det godt kan give mening at ændre ordlyden i vedtægten ved kommende generalforsamling.
- Økonomien omkring det, er ikke en del af denne tilkendegivelse.
- Det bliver nødvendigt at have en diskussion om hvem som betaler hvad – det er ikke bestemt af denne vedtægt isoleret set.
- Dette vil formentligt også medføre en diskussion om ”Hvem er 60+”, og øvrige afdelinger.
- Nogle af disse diskussioner er der allerede taget hul på i dag, men vi bliver enige om at tage dem, når det bliver relevant i forhold til dagsordenen på et senere møde.
18. TEST. 0 personer har reageret på sidste mødes referat, hvor alle som læste referatet, blev bedt om at gøre opmærksom på dette 😊
19. AFTAL NY DATO – MANDAG DEN 24. MARTS KL. 19.05.
20. Eventuelt:
- Kommunen havde bedt om et træningsforløb. SJ blev brændt af. Der kommer et nyt forløb i løbet af året, timing formentlig forår. SJ koordinerer datoer med NF.
Punkter til senere møder:
– Årshjul
– Tidspunkt for hjemmebanekampe til næste sæson.
– Kontingent ved deltagelse på hold? (60+)
– Kontingent ”opdeling” i løbet af året
– Sponsorpakker defineres/formuleres