Er du klubbens nye kasserer?

Da Jes har meddelt, at han trækker sig fra bestyrelsen i forbindelse med den kommende generalforsamling, så er klubben på jagt efter et kassereremne, som vi kan opstille til valg på generalforsamlingen. Nedenfor har jeg skrevet et “stillingsopslag”. Den nye kasserer kan være et af medlemmerne eller en af forældrene (der er kontingentfrihed for kassereren). Jeg håber at få svar fra nogle emner til posten som kasserer.
Læs videre her:

Klubbens kasserer gennem en del år, Jes Arder har meddelt mig, at han ikke genopstiller til bestyrelsen i forbindelse med generalforsamlingen den 2. juni 2014.

Klubben skal derfor have en ny kasserer, som gerne skulle være på plads til opstilling på generalforsamlingen.

Arbejdet i forbindelse med det at være kasserer er i høj grad et hjemmearbejde. Det er ikke noget krav, at en kasserer nødvendigvis skal deltage i resten af det daglige arbejde, for at holde klubben i gang. Men det er ingen hindring.

De vigtigste arbejdsopgaver e

  • Føre klubbens regnskab og føre kontrol med, at budgettet ikke skrider.
  • Sørge for at kontingenter og andre indtægter bliver opkrævet.
  • Sørge for at betale udgifter til ØBTU, DBTU og andre kreditorer.
  • Samle, dokumentere og opkræve kommunen for tilskud til bordtennisstævner og bordtennislejre for ungdomsspillerne.
  • Refundere medlemmerne forskellige udlæg.
  • Give oplysning til DIF og kommunen om klubbens medlemstal 1 gang årligt.
  • Udfærdige det årlige regnskab til forelæggelse for revisor, bestyrelse og  generalforsamling samt udfærdige budgettet for den nye sæson til godkendelse i bestyrelsen – og generalforsamlingen.
  • Være en del af bestyrelsen og deltage i bestyrelsens møder (forventelig 4 møder på en sæson).

Den nye kasserer vil overtage et regnskab, som er meget optimalt, da den nuværende kasserer har haft godt styr på tingene. Du skal kunne prioritere denne opgave højt, da den nuværende kasserer har lagt et godt niveau.

Du vil naturligvis have indflydelse på, hvordan opgaven skal udføres og hvilket regnskabsprogram du skal benytte.

Vil du gerne give klubben en hånd (eller to) til at styre denne vigtige post, så kontakt mig venligst snarest muligt, gerne inden tirsdag den 27. maj, hvor der er bestyrelsesmøde.

Tiltrædelse for den på generalforsamlingen valgte bestyrelse er iflg. klubbens vedtægter den 1. juli 2014.

Peter Tranto – formand for Helsingør Bordtennis Klub.